tirsdag 20. august 2013

Ferdig: Restecardigan i Merino tweed

Her er et prosjekt som ble ferdig for flere måneder siden, men pytt sann.


Det ble en del garn igjen etter at jeg strikka blyantskjørtet fra pickles, og siden det er et tynt garn bestemte jeg meg for å la det bli reiseprosjektet for Brighton-turen. Jeg tenkte at hvis jeg strikker en caridgan ovenifra og ned kan den jo bli så lang som jeg har garn til, og siden jeg aldri har strikket en genser fra halsen og ned ble det i høyeste grad en improvisert jakke, men det er jo bare gøy å gjette seg frem til hvordan man lager noe.

Jeg tenkte at det greieste kanskje var å strikke raglan, bare omvent, og det syntes jeg fungerte ganske greit. Jeg ville ha minst mulig pilling hit og dit og tråder å feste, så jeg strikket knappekanten på med en gang. Alt er dermed strikket i et stykke, med magic loop på ermene, så jeg skulle få brukt opp garnet akkurat. Den er ganske enkel, med et hullmønster i utrigningen, som jeg etter hvert kom på at jeg hadde sett hos Elise.

Mønster: Eget
Garn: Pickles merino tweed i fargen sti
Pinner: 3 og 3,5
Strikket til: tog, fly, seminarer og en engelsk rettsak, for å nevne noe.
På Ravelry

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar