tirsdag 5. november 2013

Ferdig: En jakke av solstråler

Siste helga i september var det syfestival i Borås, og dit tok jeg turen, delvis fordi jeg for en gangs skyld hadde muligheten til å komme meg til Tant Koftas kofferter med kollektivtransport. Hun fikk en lapp med ønske om mer angorett i en veldig fin rødfarge, og jeg fikk med meg to nøster filisilk i verdens mest fantastiske nyanse av gult. Der var som om noen hadde spunnet solstråler. To uker senere hadde nøstene blitt en lett og myk jakke som jeg er superfornøyd med.

IMG_1825

Jakka er strikka ovenfra og ned etter contiguous-metoden, som gir veldig fin passform. Den har bare et helt enkelt mønster på seg hvor hver fjerde maske er strikket rett på vranga, jeg ville ikke forstyrre for det fine garnet.

IMG_1824

Mønster: Eget
Garn: Zitron filisilk, farget av Tant kofta (164 gram gikk med totalt, så det er et drøyt garn)
Pinner: 2,5 og 3
Strikket til: Homeland
På Ravelry

IMG_1827

8 kommentarer:

  1. Kjempefin jakke!! Solstråle er den ja. Du burde dele/selge den oppskiften for en slik kunne jeg godt tenke meg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ettersom du er den andre som har spurt om den spørs det om jeg ikke skal prøve å få skrevet den ned. Jeg må bare lese meg opp på dette med å regne ut størrelser, for det har jeg ikke gjort før.

      Slett
    2. Super :)

      PS har du en email adresse jeg kan bruke? Send meg gjerne en email på heidi@woolspire.com eller heidi@wool-rocks.com. Har noe jeg vil fortelle om.

      Slett
  2. Fantastiskt fin, jag känner mig så stolt över att ha färgat garnet när du stickat en så vacker kofta av det.
    Så fint att få se den. Jag hör av mig till dig när det röda garnet är färgat och klart.

    SvarSlett
  3. Du er utrolig flink - jeg er imponert! Nydelig jakke!!

    SvarSlett
  4. Utrolig fin jakke! Likte både mønsteret og fargen :-)

    SvarSlett
  5. For en solstråle av ei jakke! Du har laget ei knallfin jakke og mønsteret var nydelig og passet perfekt til garnet!

    SvarSlett
  6. Hvor er den fin! Rigtigt flot design :)

    SvarSlett